Tuesday 19 June 2012

ANTI MELAYU MAJU BUKTIKAN BETAPA SIAL BANGSA CINA DAP

Anti Melayu Maju Buktikan Betapa Sial Bangsa Cina DAP

Wednesday, June 6, 2012

" Bapak Babi RACIST"

Melayu mudah lupa, Bangsa Cina tetap Cina dan mungkin itu satu pekara yang ramai orang lupa apa sebenarnya yang berlaku dalam kehidupan seharian kita terutama orang Melayu itu sendiri.

Isu yang Gomo nak ulas disini adalah berkenaan LYNAS yang hangat diperkatakan oleh sebilangan rakyat. Hanya sebilangan rakyat sahaja yang bersuara menentang LYNAS dan sebilangan itu adalah kaum Cina yang mana hasil dari dakyah DAP yang ANTI MELAYU.

Bermacam macam penjelasan telah diberikan oleh pihak LYNAS berhubung kilang tersebut yang menjanjikan keselamatan buat rakyat khususnya di sekitar Kuantan ini. Dan pakar Nuklear, Sains dan lain lain turut mengesahkan bahawa Kilang Lynas selamat untuk dibangunkan.

Namun demikian bantahan demi bantahan berterusan hadir terutamanya dikalangan kaum Cina sama ada dari Pahang, Pulau Pinang, Perak, Kuala Lumpur, Selangor dan lain lain. Melayu? Hanya beberapa kerat Melayu yang membantah dan itupun mereka yang bukannya rakyat Pahang sebaliknya orang luar yang menumpang popularity dalam isu Lynas termasuklah Fauziah MP Kuantan.


"Hanya Bangsa CINA Boikot LYNAS"

Tapi apakah anda semua tahu mengapa Bangsa Cina DAP ini beriya iya menentang pembinaan Kilang LYNAS? Tahukah anda bahawa mereka bersungguh sungguh menentang Kilang LYNAS ini walaupun telah terbukti kilang Lynas selamat untuk dibangunkan. Tahukah orang Melayu bahawa Cina DAP ini menentang LYNAS kerana sikap RACIST mereka?

Kaum Cina ketakutan apabila LYNAS hendak dibangunkan di Pahang sebuah negeri orang Melayu yang mana dengan pembinaan kilang Lynas ini ianya akan memberikan impak keatas ekonomi negeri Pahang yang mana hasilnya akan diraih begitu lumayan oleh orang Melayu Pahang.

Apakah anda tahu bahawa plan DAP yang mahu menguasai pantai sebelah barat semakin tercapai dengan tinggal beberapa negeri sahaja untuk mereka kuasai? Apakah orang Melayu sedar DAP tidak memberi perhatian di negeri sebelah Pantai Timur, Kelantan, Terengganu dan Kuantan kerana mereka sudah siap merancang strategi yang mana orang Melayu akan dihalau menentap di Pantai Timur manakala kaum Cina akan menguasai Pantai Barat?

Itu lah sebenarnya agenda mereka Cina DAP yang beriya iya menentang LYNAS. Jika projek kilang Lynas dibina di Selangor, Pulau Pinang percayalah mereka tidak akan menghalang projek tersebut kerana impak nya akan diraih oleh bangsa mereka. Namun dengan terbinanya di Pahang maka ianya bakal menggugat mereka kaum Cina yang takut ekonomi Pahang berkembang.

Jika Kilang Lynas terbina di Pahang maka orang Melayu Pahang akan meningkat hasil ekonominya dan yang paling ketara adalah harga TANAH di Pahang yang akan meningkat berganda ganda hasil kesan pembangunan kilang Lynas tersebut. Tidak cukup dengan itu peluang pekerjaan buat orang Melayu bertambah tambah dan yang pastinya hasil gaji yang diraih akan meningkat dan memajukan ekonomi orang Melayu di Pahang.

Impak tersebut juga akan memberikan kesan kepada negeri Pantai Timur yang lain seperti Terengganu, Kelantan yang mana sudah pasti peluang pekerjaan yang ada turut diisini oleh mereka yang datangnya juga dari Pantai Timur. Ini semua memberikan satu ancaman buat Cina DAP yang takut ekonomi Melayu berkembang.

Jika anda yang membaca artikel ini menyatakan Gomo hanya berhalusinasi ataupun membuat satu proaganda semata mata maka anda adalah silap. Gomo memberikan beberapa pekara yang anda boleh nilai jika benar bangsa Cina DAP itu tidak RACIST.


AIR - Mengapa bangsa Cina di Selangor dan sekitar lembah Klang tidak mendesak kerajaan Pakatan Selangor meluluskan pembinaan Loji Air Bersih Langat 2? Mengapa bangsa Cina ini mendiamkan diri walaupun mereka tahu sumber air merupakan satu pekara yang terpenting dalam kehidupan dan dengan tindakan kerajaan Pakatan maka ianya mampu memberikan kesan negatif buat bangsa Cina itu sendiri jika air tidak dapat disalurkan kepada rakyat pada 2014.

Jika kaum Cina DAP ini peka kepada keperluan asas sudah pasti mereka akan melakukan boikot ataupun protes terhadap kenyataan Khalid Ibrahim MB Selangor yang menyatakan akan menggunakan air Lombong untuk disalurkan kepada rakyat. Mengapa bangsa Cina DAP ini berdiam diri bila Khalid menyatakan untuk menggunakan air lombong sedangkan Loji Air Langat 2 adalah lebih baik untuk rakyat?

SAMPAH + DENGGI - Kaum Cina di Selangor hanya berdiam diri apabila isu sampah membelengu mereka saban hari. Wabak Denggi yang makin menular disekitar Selangor juga memaksa kaum Cina hanya duduk mendiamkan diri tampa melakukan sebarang protes ataupun kecaman kepada kerajaan negeri Selangor yang di Tadbir Pakatan PAS,DAP, PKR. Mengapa tidak protes sepertimana kaum Cina memprotes kilang LYNAS?

Air, Sampah, Denggi yang menjadi masaalah utama hari ini di Selangor tidak dibangkitkan oleh kaum Cina DAP ini sebaliknya isu Kilang Lynas yang menjadi beban buat mereka. Mengapa masaalah yang melanda sekarang didiamkan sedangkan kilang LYNAS yang sudah terbukti tidak mendatangkan mudarat begitu hebat ditentang kaum Cina DAP?

Kerajaan Pahang dibawah Pentadbiran Barisan Nasional dan ianya dipimpin orang Melayu serta kuasa di Pahang adalah didominasi UMNO. Manakala kerajaan Pakatan Selangor adalah dibawah pentadbiran Pakatan Rakyat yang kuasa dominan mereka adalah parti DAP yang RACIST. Itulah pekara yang menyebabkan projek kilang LYNAS ditentang sedangkan masaalah air bersih, sampah dan denggi di Selangor tidak ditentang oleh Kaum Cina DAP ini.


Orang melayu mungkin lupa apa yang berlaku 13 Mei 1969 yang mana bangsa CINA DAP ini menghalau Melayu keluar dari Kuala Lumpur apabila mereka menang besar pada PRU tahun itu. Pekara tersebut sebenarnya sedang berlaku sekali lagi namun tidak digambarkan oleh mereka secara terang terangan kerana takut tragedi berdarah yang meragut nyawa kaum kerabat mereka berulang kembali.

Maka apa sahaja impak yang mendatangkan kebaikkan untuk orang Melayu mesti ditentang oleh Kaum Cina DAP ini asalkan Melayu tidak meningkat ekonominya dan memberikan persaingan buat mereka.


Orang Melayu kena sedar pekara ini, sedangkan roti Gardenia milik Melayu pun Kaum CINA DAP ini BOIKOT apatahlagi dengan pekara pekara lain yang memberikan keuntungan buat orang melayu. Jika nak bercakap soal RACIST mereka DAP lah lebih RACIST dari orang Melayu dan Gomo rasa ada dikalangan pembaca artikel Gomo ini tahu kebenarannya dan ada yang pernah menerima kiriman sms, emel RACIST dari Bangsa Cina DAP yang mengesa BOIKOT produk Melayu.

Kilang LYNAS memberikan banyak impak berguna buat orang Melayu. Kilang Lynas mampu mempertingkatkan ekonomi orang Melayu. Bangsa CINA DAP takut, mereka takut dengan kebangkitan orang Melayu di negeri Pahang dan Pantai Timur.


Sedar sedarlah Melayu.....


Psssttt... MCA juga terlibat dalam pekara ini, jangan lupa asal usul...

No comments:

Post a Comment